čtvrtek 1. května 2014

1.máj - lásky čas

Dny, jako byl tento, mám moc ráda. S mým "M" jsme měli volno, a tak jsme si vychutnávali přítomnost jeden druhého, dlouho spali, odpočívali a políbili se pod rozkvetlou třešní. Tedy, rozkvetlá úplně nebyla. Byl to totiž oříšek nějakou najít a když jsme se tak dívali po tom správném stromě, uviděla jsem jednu, na které byl snad byl jeden jediný zbývající kvítek. Jakoby čekal na nás...Znamená to tedy, že budu celý rok vypadat hezky?
Po cestě od stromu jsem si říkala, jestli ten polibek pod rozkvetlým stromem opravdu zaručí ženě krásu a jestli to znamená, že můžu odložit všechny ty své drahé krémy, líčidla, výčitky že málo spím a moc pracuji. Kéž by tomu tak bylo.
Když jsme se s "M" vrátili domů, zaplavila jsem ho spoustou otázek, proč tomu tak je, kde má tento krásný zvyk kořeny. Nevěděl. Proto jsem běžela k počítači, hledala a našla.

Zvyk líbání se pod rozkvetlou třešní není údajně starým zvykem. Dříve totiž platilo, že příroda byla pro člověka opravdovým příkladem a  lidé věřili, že svou činností mohou ovlivnit přírodu. Polibek pod stromem, který je plodný měl zajistit zamilovanému páru plodnost a ženě k tomu navíc ještě i krásu.

Milé čtenářky mého blogu, budeme doufat. Přeji Vám krásné květnové dny, Monča

 


Takto krásné kvetly třešně, když jsme byli u mého tatínka na Moravě...

Žádné komentáře:

Okomentovat