neděle 1. června 2014

Výletování II.

Nad názvem tohoto příspěvku jsem se trochu pozastavila. Na výlet jsme totiž nikam daleko nejeli ani neletěli ani nepluli. Šli jsme pěkně po svých a na místa, která uvidíte na fotkách jsme se dostali po svých. I tak to ale minivýlet pro nás byl. Mému "M" se nechtělo a o tom, kolik úsilí mi dalo, vytáhnout lenivého chlapa, který se společenským akcím vždy velmi rád vyhne, se rozepisovat raději nebudu. Jak jste na tom vy s vašimi muži?
Muzejní noc pod Ještědem se náramně vydařila. Počasí nás odměnilo vlahým večerem, až jsem měla na chvíli pocit, že jsou prázdniny. Nejprve jsme zavítali do Oblastní galerie, která sídlí v překrásně zrekontstruovaném komplexu bývalých lázní. Už několikrát jsme se tam chystali a pokaždé to nevyšlo. Byla jsem nadšená z velikých prostor a detailů, ze světla, které v budově bylo, z různých zákoutí a z rekonstrukčního záměru. Tohle se opravdu povedlo.
Než jsme vykročili do Severočeského muzea, dali jsme si v galerii kávu a vstřebávali všechny ty dojmy.
Interiér muzea včetně jeho sbírek nebyl tak úchvatný jako v galerii, i tak pro nás jeho návštěva byla zajímavá. Asi nejhezčí zážitek byla návštěva terasy s výhledem na Ještěd a pán s flašinetem.
Když už jsme u těch zážitků, prožila jsem si pár svých "poprvé"...
Poprvé jsem stála na skleněné podlaze, aniž bych se bála, že se něco stane, podlaha praskne a někam se zřítíme.
Poprvé jsem zastavila pohybující se expozici. Bylo to nechtěně a jen proto, že jsem se s neznámou slečnou nemohla dopátrat, jestli šlapáním na starou singrovku pohyby  expozice zrychlíme. Nezrychlily jsme je, naopak jsem způsobily něco, co expozici zastavilo.
Poprvé jsem si vyzkoušela malování pískem.
Poprvé někdo nechtěl peníze, když jsem mu chtěla zaplatit za kávu :-) Nakonec jsem zaplatila.
Poprvé jsem vystoupala na terasu Severočeského muzea, kde mě čekala další moje "poprvé". Poprvé jsem totiž hrála na flašinet před publikem, rudá jako rak. Když posluchači začali házet do klobouku peníze, tak jsem si říkala, jestli to dělají, protože se jim moje exhibice tolik líbila nebo protože chtěli, aby se kliky konečně ujal profesionální flašinetář. "M" se mohl potrhat smíchy (nepřekvapil), můj hudební projev si pečlivě natočil a pak, ještě pečlivěji, mi ho večer pořád dokola pouštěl. Ale abych byla spravedlivá, tak ho musím pochválit, protože mi tleskal nejvíce ze všech.
Tak zase za rok!




8 komentářů:

  1. To vypadá na skvělý den:-)))) hezký podvečer. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl to moc fajn večer, pohoda a klid a dokonce i "M" uznal, že byl ráda, že se mnou šel. Hezký večer, Monča

      Vymazat
  2. Moni, budovu lázní znám jen z venku a vždycky jsem ji moc obdivovala a doufala jsem, že ji někdo zrekonstruuje dřív, než bude pozdě. Jak vidím na tvých fotkách, povedlo se to na jedničku!
    Moc zdravím, Helena

    PS: a bylo to moc veselé a milé počtení!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Helenko, trochu jsem se nechala unést zážitky a rozepsala se :-) Lázně jsou opravdu moc hezky opravené. Architekti si dali práci a dělníci taky. Všechno je tak, jak bylo. Mám ráda, když se respektuje odkaz původních stavitelů a obzvláštní se prvky moderny. Je tam spousta detailů, které stojí za to vidět.
      Za rok se tam vydáme určitě znovu a na kávičku snad už brzy. Dělají ji tam moc dobrou. Hezký večer, Monča

      Vymazat
  3. Moni měli jste krásný den.Lázně jsou moc hezky opravené.Musím se tam taky jednou podívat,je to dobrý tip na deštivé odpoledne.....krásný večer Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, byl to úžasný večer, který jsme s "M" potřebovali. Doporučuji lázně navštívit už jen kvůli kouzlu jejich architektury. Fakt to stojí za návštěvu a klidně i za slunečných dní. Je tam totiž překrásné světlo...Hezký 1.červen Tobě i dětem, Monča

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Áji, ono to bude asi tím, že v některých věcech jsou chlapi stejní :-)Monča

      Vymazat