středa 31. prosince 2014

Příroda v bílém kabátě

Už jsem přestávala věřit, že se dočkáme sněhu.

Po praktické stránce má suchá zima své výhody. Řidiči se nerozčilují kvůli neodklizeným cestám, my ženy nejsme smutné ze zničených bot o soli, na autobus se nám dobíhá líp....Těch výhod je celá řada.
Jenže bílá barva, sníh a mráz k zimě neodmyslitelně patří. Když jsem se dívala z okna na šedé a hnědé odstíny přírody, smutně jsem zavzpomínala na moje dětství, kdy jsme celé dny trávili venku. Stavěli jsme sněhuláky, olizovali krápníky, váleli sudy v závějích a pořádali sněhové války nebo soutěže o nejrychlejší sáňky. Díky zimně jak má být jsem se naučila bruslit a měla možnost se postavit na lyže (a taky si ověřit, že běžky fakt nejsou pro mě :-) ).Taky jsem poznala, jak je fajn si zmrzlé ruce ohřívat u teplého čaje s citronem a medem a hlavně jak je procházka po třpytivém sněhu balzámem na duši. O to větší radost jsem měla, když mě před pár dny vzbudil před šestou ráno zvuk traktoru s pluhem.
Občas je fajn mít "nepraktické" věci...

Hezké zasněžené dny, Monča




8 komentářů:

  1. Moni, i u nás se poslední tři dny sáňkuje a bobuje !!!!!! Kluci jsou nadšení .... a to je hlavní.

    Přeji ti krásný nový rok a veselého Silvestra .... parádně si ho užij .... Marki

    OdpovědětVymazat
  2. Moniko krásného silvestra a šťastný nový rok :)))

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezký a pravdivý fejeton, Moni!
    PF 2015 celé rodině!
    Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné přivítání nového roku a v něm vše dobré. Eva

    OdpovědětVymazat
  5. Moni i k vam! Souhlasim s milym textem ;-) Krasny novy rok a at se dari

    OdpovědětVymazat
  6. Krásne foto, všetko dobré prajem.
    Ľubica

    OdpovědětVymazat